En læringskultur der alle utgjør en forskjell
Hos NCC vil du trives hvis du liker å få ting gjort. Her jobber vi sammen for å realisere ideer og bygge ny kunnskap, så vel som hverandre. Vi er overbevist om at alle våre ansatte gjør en forskjell for både kulturen, samfunnet og bunnlinjen.
Vi er et kunnskapsbasert selskap drevet av en vilje til å utvikle kompetanse, både når det gjelder våre byggeprosjekter og våre personlige ferdigheter.
NCC har en kultur som er basert på felles verdier og atferd, hvor vi legger stor vekt på å få folk til å trives, utvikle seg og prestere. Vi er har lidenskap for å levere kvalitet og overgå mål, for å bygge sammen og levere på det vi lover.
Vi jobber kontinuerlig med å utvikle vår læringskultur og legge til rette for utvikling blant annet i arbeidshverdagen, på kurs og gjennom nettverk. Vi velger alltid å handle med omsorg, både når det gjelder sikkerhet og ressursene vi bruker.
NCC Employee Voice – medarbeiderundersøkelse for en attraktiv arbeidsplass
NCC oppmuntrer alle medarbeidere til å være med og forbedre den felles arbeidsplassen. En viktig del er medarbeiderundersøkelsen NCC Employee Voice, hvor våre medarbeidere har mulighet til å uttrykke sin mening og bidra til forbedringer som gjør NCC til en mer attraktiv arbeidsplass.
NCC Employee Voice er både en temperaturmåler på hvordan NCC har det, men fremfor alt er det en plattform som muliggjør kontinuerlig dialog og forbedringer. Resultatet er transparent for alle medarbeidere, og prioriteringer samt forbedringsarbeid skjer sammen i hvert team.
Vår overbevisning er at engasjerte medarbeidere både trives og presterer bedre. Ved kontinuerlig å følge våre medarbeideres engasjement, oppfatningen av NCC som arbeidsgiver og lederskapet i selskapet, kan vi handle for å gjøre en forskjell.
I 2023 hadde NCC et høyere engasjement enn andre benchmark-selskaper i bransjen.
8/10
Høyt medarbeiderengasjement (fra NCCs medarbeiderundersøkelse)