Kundesenter NCC Industry
Velkommen til oss på Kundesenteret. Vi er her for å hjelpe deg med dine bestillinger, ordrenummer, inn- og utveiinger, samt andre spørsmål.
Kundesenterets åpningstider
Vi er tilgjengelige for å hjelpe deg med bestilling, veiing og fakturering. Vi kan også hjelpe og veilede sjåførene i forbindelse med veiing.
Lavsesong (januar-mars, juli, nov-desember)
- Mandag - fredag 05: 45-16: 15
Høysesong (april-juni, august-oktober)
- Mandag - torsdag 05: 45-17: 15
- Fredag og dagen før rød dag 05: 45-16: 15
Kontakt oss via vekttelefonen eller kontaktinformasjonen til høyre på denne siden.
Veiekortet er nøkkelen til veiingen
For å enkelt hente eller tippe materialer hos oss, trenger du et veiekort. Du mottar veiekortet på anlegget vårt.
- Veiekortet er unikt for hvert kjøretøy. Hvis du har flere biler, må du ha ditt eget veiekort for hvert kjøretøy.
- Før den første veiingen, må du aktivere veiekortet. For å gjøre dette, kontakt oss på Kundesenteret. Deretter registrerer vi informasjon om kjøretøyet ditt som vekt, registreringsnummer, tilhenger og kontaktinformasjon.
- Veiekortet ditt er gyldig for veiing på alle NCC-anlegg i Norge.
- For selvbetjening må du ha veiekortet ditt klart til veiing. Skulle du ikke ha det med deg, kan du alltid ringe oss og oppgi ditt registreringsnummer slik at veiingen kan gjøres gjennom oss.
Tips for enklere inngang og veiing
- Før du kjører opp på vekta, må du ha kunde- og prosjektnummer klare. Hvis du ikke har denne informasjonen, kan du kontakte oss før du kjører opp. Da blir balansen jevnere. Riktig informasjon fra starten av gir korrekt leveringsanmerkning og riktig fakturering.
- For raskt å finne riktig produkt: Søk etter den største størrelsen, for eksempel knust fjell 0/32, "Søk 32".
- Merking er en frivillig etikett på følgeseddelen. Det er et supplement til referansen som er i ordren/avtalen.
- Husk at du kan ringe oss når som helst under innveiingen via telefonen. Vi vil da hjelpe deg med å fullføre veiingen.
- Vi kan også hjelpe deg med å forberede veiingen før du kommer til oss.
Fakturering
- Fortell oss hvordan du vil ha fakturaene dine. Du kan for eksempel få dem fordelt etter referanse og sortert etter merknad. Kontakt oss på Kundesenteret så kan vi gjennomgå den best mulige løsningen for deg.
Riktig informasjon gir rask veiing, korrekt leveringsbrev og faktura
- Det er viktig at det blir riktig ved selve veiingen da følgeseddelen som opprettes da ligger til grunn for fakturaen. Føreren må ha riktig informasjon med seg for veiingen og må spesifisere hvilken kunde, referanse, ordre eller kontrakt som gjelder for jobben og om følgeseddelen skal ha noen spesifikk merking/bokstav.
Referanse og merking
På Kundesenteret gir vi referanser som du ønsker på fakturaen, for eksempel forskjellige prosjekter eller annen informasjon. Pakningsvedlegget kan merkes som et enkelt supplement til referansen. Ta gjerne kontakt med oss i god tid så alt er klart for besøket.
Import av materialer
Når det gjelder mottak av materialer til våre pukkverk, har vi et ansvar for å verifisere at massene vi inkluderer er i samsvar med det spesifiserte materialet og med våre betingelser. Et utfylt mottaksskjema må sendes til våre anlegg i god tid, minst tre dager før leveringen er planlagt å finne sted. Mottaksskjemaet må godkjennes før første batch og ved innveiing må ordrenummer oppgis. Les mer om hva som gjelder oppføring her.
Vi fotograferer hver last ved inn- og utsjekking.
Ring til oss!
Kundesenter for vekt +47 23 88 03 10
Kundesenter bestilling av steinmaterialer +47 23 88 03 11
Kundesenter faktura og øvrige spørsmål +47 23 88 03 13